W dniu 20 marca uczniowie klas 0-3 w naszej szkole mieli okazję wziąć udział w wyjątkowych zajęciach zorganizowanych z okazji Dnia Kolorowych Skarpetek czyli Dnia Osób z Zespołem Downa. Inicjatywa ta została przygotowana przez panią pedagog Magdalenę Jugo-Cygan, która w sposób kreatywny i zabawny wprowadziła dzieci w tematykę tolerancji i różnorodności. Uczniowie poznali również przygody kolorowej skarpetki Fredzi, która nie wyglądała jak inne skarpetki, ale była bardzo wyjątkowa. Zajęcia miały na celu uświadomienie uczniom, jak ważna jest akceptacja drugiego człowieka, niezależnie od jego różnic. Dzieci, które w tym dniu przybyły do szkoły w niezwykłych, różnokolorowych skarpetkach, uczestniczyły w licznych zabawach i ćwiczeniach, które zachęcały je do otwartości i zrozumienia dla innych. Dzięki takim aktywnościom, mali uczestnicy nie tylko świetnie się bawili, ale również nauczyli się, jak ważna jest współpraca, empatia i szacunek wobec każdego człowieka. Dzień Kolorowych Skarpetek okazał się nie tylko świetną zabawą, ale również wartościową lekcją tolerancji, która na pewno zostanie w pamięci dzieci na długo.
21 marca gościła w naszej szkole poezja. Tego dnia obchodziliśmy Światowy Dzień Poezji – święto ustanowione przez UNESCO jesienią 1999 roku. W związku z tym uczniowie klas IV-VI w tym tygodniu przygotowywali zadania z projektu " Polak ma essę! 2".Były to zad. 12,czyli "Kligraficzne esy- floresy" na podstawie wiersza Z. Ginczanki "Czekam wiosny" oraz zad. 4, czyli "Skrawki poetyckie" na podstawie utworów m.in. K.K.Baczyńskiego, T.Gajcego , W.Szymborskiej.